دسته‌بندی نشده

دلایل قاطی شدن رنگها در دستگاه کپی

یکی از مهم ترین عواملی که باعث به هم ریختن رنگها در دستگاه فتوکپی ریکو یا هر برند دیگه ای میشه، آلودگی دستگاهه. اگه قطعاتی مثل درام، بلید، شیشه و یا کارتریج آلوده باشن، چاپ آلوده میشه و احتمالا رنگها به هم میریزن. قرارگیری نادرست کاغذ هم میتونه باعث قاطی شدن رنگها در دستگاه کپی بشه. حتی استفاده از کاغذ مرطوب هم میتونه چنین مشکلی رو ایجاد کنه. یکی از مهم ترین دلایل بهم ریختگی رنگها در دستگاه فتوکپی، تنظیمات نادرست دستگاهه.

عوامل دیگه ای مثل توزیع اتفاقی جوهر روی صفحه چاپ، به هم ریختن تنظیمات وضوح چاپ و کیفیت پایین مواد مصرفی هم ممکنه باعث قاطی شدن رنگها در دستگاه فتوکپی ricoh یا هر برند دیگه ای بشه. در ادامه بهتون میگیم که چطور میشه مشکل رو حل کرد و روند کار دستگاه رو به حالت عادی برگردوند.

چگونه مشکل بهم ریختگی رنگها را برطرف کنیم؟
برای رفع مشکل قاطی شدن رنگها در دستگاه کپی ، اول باید منشأ بروز مشکل رو پیدا کرد. بعد از عیب یابی کپی مشخص میشه که باید چه اقداماتی برای برطرف کردن این ایراد انجام بشه. اگه متوجه شدین که قطعاتی مثل درام یا شیشه آلوده هستن، این بخش ها رو تمیز کنین. در صورت خرابی کارتریج، این قطعه رو تعویض کنین و در صورت نیاز، شارژ کارتریج رو انجام بدین. حتما چک کنین و مطمئن بشین که برگه ها به شکل درست توی دستگاه جاگذاری شده باشن. در صورت نیاز، برگه ها رو عوض کنین و از کاغذی استفاده کنین که با مدل دستگاه همخونی داشته باشه.

مهم ترین کاری که میشه برای برطرف کردن مشکل بهم ریختگی رنگهای کپی انجام داد، اصلاح تنظیمات رنگه. اگه دستگاه شما پنل داره، میتونین از این طریق وارد منوی تنظیمات بشین و تنظیمات مورد نظرتون رو در بخش رنگ انجام بدین. اگه دیدین برگه ها اشتباه روی هم چیده شدن، چینش برگه ها رو درست و اونا رو از هم تفکیک کنین. اینطوری مشکل رنگ هم برطرف میشه. در نهایت با تنظیمات وضوح چاپ هم میتونین رنگ برگه ها رو اصلاح کنین و کپی های با کیفیت و مناسبی در اختیار داشته باشین.

تنظیم رنگ دستگاه کپی
یکی از بهترین کارهایی که میتونین برای برطرف کردن مشکل قاطی شدن رنگها در دستگاه کپی ricoh انجام بدین، تنظیم رنگه فتوکپی. برای این کار، باید مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدین:

1- بررسی کیفیت چاپ
برای بررسی کیفیت چاپ دستگاه کپی ریکو، دکمه menu رو بزنین و از بین گزینه های موجود،Ink رو انتخاب کنین. بعد گزینه Test Print رو انتخاب و اوکی کنین. حالا باید کلید Print Quality رو انتخاب کنین و با فشردن دکمه Color (Colour) Star، فرایند چاپ رو شروع کنین. اگه برگه کیفیت لازم رو داشت، مرحله دوم رو اجرا کنین.

2-تنظیمات کیفیت رنگ
دومین مرحله تنظیم رنگ برای رفع مشکل قاطی شدن رنگها در دستگاه کپی، مربوط به تنظیمات کیفیت رنگ هست. برای این منظور تنظیمات Advanced setting رو باز کنین و اونو افزایش بدین.

3-بررسی کارتریج و تونر
گاهی فقط با شارژ کارتریج ریکو، میشه مشکل بهم ریختگی رنگها در دستگاه کپی رو برطرف کرد. توصیه میکنیم فقط از مواد مصرفی با کیفیت استفاده کنین تا کیفیت چاپ کاهش پیدا نکنه.

4-تطابق نوع کاغذ مورد استفاده با دستگاه کپی
یکی دیگه از مراحل تنظیم رنگ دستگاه کپی، تطابق کاغذ مورد استفاده با مدل دستگاه هست. ضخامت و بافت کاغذ مورد استفاده تاثیر بسیاری در کیفیت رنگ چاپ داره. از طریق منوی Advanced setting به مشخصات کاغذ دسترسی دارین و میتونین بدونین برگه ای که استفاده میکنین با مشخصات فنی دستگاه مطابقت داره یا نه.

5-استفاده از دستورالعمل شرکت سازنده دستگاه کپی
همه تولیدکننده های دستگاه کپی، دستورالعمل هایی برای بهبود کارایی محصولاتشون دارن. این که چطور از دستگاه فتوکپیتون استفاده و نگهداری میکنین، تو کیفیت کار دستگاه تاثیرگذاره. بنابراین میتونین برای تنظیم رنگ دستگاه کپی ریکو، دستورالعمل اختصاصی این شرکت رو مطالعه کنین. اینطوری نکات لازم رو رعایت میکنین و احتمال این که با مشکل قاطی شدن رنگها در دستگاه کپی مواجه بشین خیلی کمه.

6-استفاده از گرافیک و تصاویر با کیفیت
آخرین مرحله تنظیمات رنگ فتوکپی ریکو، استفاده از فایل های با کیفیته. برای اطلاع از وضوح تصویر مورد نظر روش راست کلیک کنین و گزینه properties رو بزنین. به این ترتیب از وضوح تصویر مطلع میشین. در نهایت اگه موفق به تنظیم کیفیت رنگ دستگاهتون نشدین، کافیه با تیم تعمیرات کپی ریکو تماس بگیرین.

تعمیر دستگاه کپی ریکو در محل
یکی از دغدغه های کاربرا برای تعمیر دستگاه کپی ریکو ، جابجایی این دستگاه و انتقالش به تعمیرگاهه. شما میتونین فقط با برقراری یه تماس، از این دغدغه ها راحت بشین. تعمیرات دستگاه کپی ریکو در محل، یه سرویس بسیار کاربردیه که مهندسین ما تعمیرات لازم رو به مشتریهای عزیز ارائه میده. بعد از برقراری تماس با ن ما تعمیر دستگاه کپی و مطرح کردن مشکل دستگاه، متخصصین ما به محل مورد نظرتون مراجعه میکنن. بعد همکارای ما دستگاه فتوکپی و اجزای اونو به دقت بررسی میکنن و اقدامات تعمیری لازم رو برای برطرف کردن مشکلاتش انجام میدن. به این ترتیب، دیگه اصلا نیازی نیست دستگاه رو جابجا کنید.برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *