دسته‌بندی نشده

رفع مشکل تکرار پرینت در پرینتر ریکو

برای رفع مشکل دو بار پرینت گرفتن پرینتر ریکو می توان راه حل های پیشنهادی زیر استفاده کرد:
1-پاک کردن حافظه ی پرینتر به صورت دستی
اصلی ترین راهکار مبارزه با مشکل دو بار پرینت گرفتن پرینتر، پاک کردن حافظه ی چاپگر به صورت دستی است. برای این کار به سراغ پنل جلویی پرینتر بروید و از طریق دکمه های موجود در آن و المان های موجود در صفحه نمایش دستگاه و یا دستورات دفترچه ی راهنما نسبت به نوع چاپگر، حافظه ی آن را خالی کنید.

2-پاک کردن حافظه ی پرینتر از طریق ویندوز
ابزارهای داخلی ویندوز و درایور پرینتر نیز می تواند در مسیر رفع مشکل دو بار پرینت گرفتن پرینتر کارایی خوبی داشته باشد. برای پاک کردن حافظه ی کش پرینتر و برطرف سازی مشکل تکرار پرینت در پرینتر ریکو به کنترل پنل وارد شوید و زیر منوی Devices and printers را انتخاب کنید.

بر روی نام پرینتر مورد استفاده کلیک راست کنید. See What’s Printing را انتخاب کرده و منوی اصلی پرینتر را باز کنید. پس از این کار بر روی عبارت Cancel all document بزنید. کمی منتظر بمانید تا حافظه ی پرینتر حذف شود. پیشنهاد می کنیم پس از حذف حافظه ی کش در محیط ویندوز، کامپیوتر را یک بار ریستارت کنید تا به طور کامل دستورات چاپ در لیست انتظار حذف شوند.

3-بررسی تنظیمات درایور پرینتر در کامپیوتر متصل به آن
تنظیمات نادرست درایور گاهی عامل اصلی دو بار پرینت گرفتن پرینتر ریکو هستند. به منوی Advance و تنظیمات پرینتر در رایانه ی متصل به دستگاه بروید. عددی که تعداد کپی و پرینت اسناد را مشخص می کند و در مقابل بخش Copy count قرار گرفته است را مشاهده کنید. این عدد به طور حتم باید 1 باشد؛ در غیر این صورت تکرار پرینت های پرینتر اتفاقی طبیعی و حساب شده است.

گزینه Keep Printed Document نیز می بایست غیر فعال باشد تا ویندوز دستور چاپ چند باره را به پرینتر ارسال نکند. جهت راهنمایی های بیشتر می توانید با متخصصین ما درشرکت رسمی ریکو تماس بگیرید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *