دسته‌بندی نشده

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه ریکو

در هنگام خرید دستگاه استوک ریکو باید دقت داشته باشید که دستگاه کارکرده را به جای نو به شما نفروشند. برای فهمیدن این موضوع در این قسمت به چند نکته اشاره خواهیم کرد.
  • اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید رنگ درام دستگاه است. دستگاه استوک دارای درام اورجینال میباشد که رنگ آن با تمامی درام های موجود در بازار متفاوت است. پس حتما به رنگ درام توجه کنید.
  • دومین قسمت بلت ترانسفر دستگاه است که باید رنگ آن قهوه ای باشد که در اثر کارکرد زیاد رنگ آن تیره شده و رو به سیاهی میرود. پس هرچه رنگ بلت ترانسفر قهوه ای تر باشد کنتور دستگاه کمتر و دستگاه تمیزتر میباشد.
  • سومین موضوع به کاغذ کشها دقت کنید. کاغذ کشهای دستگاه استوک اورجینال میباشد و هرگز روی دستگاه استوک کاغذ کش چینی و یا غیره وجود ندارد
در دستگاه های سرعت بالا (60 کپی به بالا) در دستگاه را باز کنید قسمت B2 را که باز کنید یک طلق مشکی رنگ میبینید که با رد شدن کاغذ و اسطحکاک با این طلق رنگ آن رفته و سفید میشود. هر چه این طلق سیاه تر باشد کنتور دستگاه پایین تر است و اگر کسی کنتور دستگاه را پایین آورده باشد از این طریق میتوانید متوجه این موضوع شوید. این طلق تا 300000 (سیصد هزار برگ) هیچ اثری از رفتگی روی آن دیده نمیشود.
مطالب بسیار دیگری نیز وجود دارد که میتوانید با تماس تلفنی با مشاورین ما از آنها مطلع شوید.
حال کمی به تنظیم کیفیت دستگاه های سرعت بالا میپردازیم:
برای تنظیم کیفیت و کم رنگ یا پر رنگ کردن دستگاه کپی ریکو ابتدا باید از مرغوب و یا اورجینال بودن تونر و دولوپر اطمینان حاصل کنیم ودر انتها وارد کد میشویم و بعد اعمال زیر را انجام میدهیم
cزرد 107 c قرمز را 5 ثانیه نگه میداریم وبعد    sp mode    یا   system sp را زده و وارد کد میشویم.
برای تنظیم وتثبیت دولوپر کد #2801 را وارد میکنیم و سپس execute را میزنیم و پس از آن برای کم و زیاد کردن مقدار مصرف تونرکد #2906 را وارد میکنیم عدد وسط صفحه را اگر بالا تر ببریم مصرف تونر بالا رفته و کیفیت کار پر رنگ تر میشود و اگر عدد را پایین تر بیاوریم مصرف تونر کمتر میشود و کیفیت کار کمرنگ تر میشود.
حال برای اینکه بتوانیم کیفیت کار را در زمان کمرنگ بودن بالا تر ببریم باید به دستگاه تونر تزریق کنیم که برای این کار باید ابتدا وارد کد شویم و کد #2207 را وارد کرده و execut را بزنیم و منتظر بمانیم تا کار کردن دستگاه به اتمام برسد و complte دهد پس از اتمام کار از کد خارج شده و به کار خود ادامه میدهیم .
کم رنگ زدن دستگاه علل متفاوتی میتواند داشته باشد که اگر با تنظیمات بالا کیفیت مطلوب حاصل نشد باید به بررسی موارد دیگر بپردازید.
  • اولین چیزی که باید بررسی کنید تونر دستگاه میباشد که اگر بعد از تعویض تونر به مشکل کم رنگی برخوردید حتما تونر دستگاه را تعویض و تونر بهتری استفاده کنید.
  • بعد از تونر دولوپر یا پودر سنگین دستگاه تعویض کنید که با تعویض دولوپر به احتمال زیاد این مشکل رفع خواهد شد
  • اگر با این موارد حل نشد بلت ترانسفر دستگاه را تعویض کنید.
اگر در حین کار با ERORE مواجه شدید میتوانید در سایت ریکو سرویس در قسمت ایمیل  سوال خود را  بپرسید همچنین میتوانید با تماس با مشاورین ما پاسخ سوالات خود را دریابید.
دستگاه ریکو بسیار دستگاه خوش سرویسی میباشد که اگر کمی دید فنی داشته باشید میتوانید با فیلمهای آموزشی و مطالب آموزشی ما تمامی مشکلات دستگاه را خودتان حل کرده و بی نیاز از سرویس کار باشید.
 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *