دسته‌بندی نشده

نکات کلیدی برای کاهش مصرف جوهر پرینتر


هنگام خرید پرینتر به نوع کارتریج آن دقت کنید.
اولین نکته برای کاهش مصرف جوهر پرینتر به زمانی اختصاص دارد که شما قصد انتخاب و خرید پرینتر جدیدی دارید. در پروسه ی خرید پرینترهای ریکو و یا سایر برندهای موجود در بازار باید به نوع کارتریج دستگاه دقت کنید. پرینتری را انتخاب کنید که دارای کارتریج های رنگی مجزا هستند. در چنین شرایطی اتمام یک کارتریج رنگی نیازی به تعویض دیگر کارتریج های چاپگر نخواهد داشت. در واقع شما تنها کارتریجی را تعویض خواهید کرد که طی چاپ اسناد به اتمام رسیده است.
بیشتر بدانید

راهنمای خرید پرینتر
به ظرفیت ماهیانه ی پرینتر توجه کنید.
نکته ی دیگری که برای کاهش مصرف جوهر پرینتر حائز اهمیت است، توجه به ظرفیت ماهیانه ی پرینتر می باشد. هر پرینتر دارای یک ظرفیت از پیش تعیین شده ی مشخص است. تعداد پرینت های خروجی از چاپگر باید به طور حتم زیر عدد ظرفیت ماهیانه ی سیستم قرار بگیرد. بی توجهی به ظرفیت و سرعت تشکیل دهنده ی ساختار فنی پرینتر باعث خرابی چاپگر و افت کیفیت آن خواهد شد. این افت کیفیت نیز موجب مصرف بی رویه ی جوهر و چاپ دوباره ی اسناد برای رضایت مخاطب می گردد.

سرویس های دوره ای پرینتر ریکو را فراموش نکنید.
مشکل جوهر ریزی مشکل رایجی است که پس از مدتی استفاده از چاپگر اتفاق می افتد. این مشکل خیلی ساده سد راه چاپ با کیفیت اسناد خواهد شد. در نتیجه احتمال اینکه برای چاپ خوانا و واضح مجبور به دوباره کاری و چاپ مجدد شوید، بالاست. سرویس های دوره ای راهی برای خلاصی از معضل جوهر ریزی هستند. برای کاهش مصرف جوهر پرینتر بسته به استفاده ی خود از پرینتر، سرویس های دوره ای را انجام دهید.

حتی الامکان چاپ سیاه و سفید داشته باشید.
در واقع جوهر پرینتر به دو دسته جوهر های رنگی و جوهر های سیاه سفید تقسیم شده و مسلما چاپ سیاه و سفید در مقایسه با چاپ رنگی اسناد هزینه ی کمتری خواهد داشت. اگر به دنبال کاهش مصرف جوهر پرینتر هستید، حتی الامکان از گزینه ی چاپ سیاه و سفید استفاده کنید. برای این منظور گزینه Grayscale only را انتخاب کنید تا پرینتر جوهرهای رنگی را وارد پروسه ی چاپ نکرده و به طور کامل اسناد مختلف سیاه و سفید پرینت شوند.

سطح کیفیت چاپ اسناد را بررسی کنید.
برای کاهش مصرف جوهر پرینتر ریکو باید به سطح کیفیت چاپ نیز دقت داشته باشید. معمولا در پنل پرینترها می توانید حالت های کیفی مختلفی را بیابید. پرینترها به صورت پیش فرض بر روی بهترین کیفیت تنظیم می شوند. اما این کیفیت عالی به طور حتم با مصرف بالای جوهر همراه می شود. زمانی از حالت high quality استفاده کنید که کیفیت سند اهمیت بالایی داشته باشد. برای پرینت گرفتن چند جزوه ی ساده ی دانشجویی سایر حالت های پیش فرض پرینتر کفایت می کند. جهت راهنمایی های بیشتر در خصوص تغییر کیفیت پرینتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرماید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *