دسته‌بندی نشده

راهنمای تمیز کردن و سرویس دستگاه کپی

حتما افرادی رو دیدین که سالها از یه دستگاه کپی استفاده میکنن و خیلی کم پیش میاد که دستگاه رو به تعمیرگاه ببرن. در حالی که شما هر چند وقت یکبار شاهد خرابی فتوکپی خودتون هستین و نمیدونین علتش چیه. <a href=”http://حتما افرادی رو دیدین که سالها از یه دستگاه کپی استفاده میکنن و خیلی کم پیش میاد که دستگاه رو به تعمیرگاه ببرن. در حالی که شما هر چند وقت یکبار شاهد خرابی فتوکپی خودتون هستین و نمیدونین علتش چیه. تمیز کردن و سرویس دستگاه کپی ، تنها کاریه که بعضی از افراد انجام میدن و اینطوری عمر کاری دستگاهشون رو افزایش میدن. تمیز بودن قطعات و بخش های مختلف دستگاه های فتوکپی، اهمیت خیلی زیادی داره و تعیین کننده کیفیت کاری اوناس. البته این کار باید درست انجام بشه. اگه مراحل تمیز کردن کپی رو درست انجام ندین، حتی ممکنه باعث آسیب دیدگی این دستگاه بشین. در ادامه این مطلب، روشها و مراحل تمیز کردن و سرویس دستگاه کپی ریکو رو به شما دوستای عزیز آموزش میدیم. البته نکاتی که در ادامه ذکر میشن، منحصر به محصولات برند ریکو نیستن و برای همه مدل ها و برندهای دستگاه فتوکپی قابل استفاده هستن.”>تمیز کردن و سرویس دستگاه کپی ، تنها کاریه که بعضی از افراد انجام میدن و اینطوری عمر کاری دستگاهشون رو افزایش میدن. تمیز بودن قطعات و بخش های مختلف دستگاه های فتوکپی، اهمیت خیلی زیادی داره و تعیین کننده کیفیت کاری اوناس.

البته این کار باید درست انجام بشه. اگه مراحل تمیز کردن کپی رو درست انجام ندین، حتی ممکنه باعث آسیب دیدگی این دستگاه بشین. در ادامه این مطلب، روشها و مراحل تمیز کردن و سرویس دستگاه کپی ریکو رو به شما دوستای عزیز آموزش میدیم. البته نکاتی که در ادامه ذکر میشن، منحصر به محصولات برند ریکو نیستن و برای همه مدل ها و برندهای دستگاه فتوکپی قابل استفاده هستن.
نحوه تمیز کردن و سرویس دستگاه کپی ریکو
سرویس دستگاه کپی، به معنی بررسی و پاکسازی قطعات داخلی این دستگاهه. بعد از انجام دادن این کار، دستگاه جون تازه میگیره و به مراتب بهتر از قبل کار میکنه. اما برای این که فرایند تمیز کردن و سرویس دستگاه کپی ricoh یا هر برند دیگه ای درست انجام بشه و نتیجه مطلوب داشته باشه، باید مراحل رو با دقت و به شکل صحیح انجام بدین. قبل از هر کاری باید دفترچه راهنمایی فتوکپی مورد نظرتون رو با دقت مطالعه کنین. بعد باید بدونین که کدوم بخشها نیاز به پاکسازی دارن.

Fuse یا ذوب کننده، شیشه و غلطک، مهم ترین قطعات دستگاه کپی هستن که باید به صورت کامل و دقیق تمیز بشن. اگه این قسمتها آلوده باشن، فرایند چاپ درست انجام نمیشه و حتی ممکنه دستگاه آسیب ببینه. نکته مهمی که باید بهش توجه کنین اینه که برای تمیز کردن و سرویس فتوکپی ریکو، به هیچ عنوان از پاک کننده های شیمیایی استفاده نکنین. استفاده از ابزار تیز و مواد غیر استاندارد، باعث آسیب دیدگی شدید دستگاه و قطعاتش میشه.

مراحل تمیز کردن دستگاه فتوکپی ریکو
تونر ریخته شده
یکی از موارد مهم در تمیز کردن و سرویس دستگاه کپی ricoh، تونر ریخته شده هست. برای این کار نیاز به وکیوم تونر دارین. وکیوم تونر باید حداقل یک بار در روز استفاده بشه چون مانع از ورود تونر به داخل دستگاه و خرابی قطعات میشه.

همچنین کمک میکنه که منطقه اطراف دستگاه تمیز و مرتب نگهداری بشه. اگه با وکیوم موفق به تمیز کردن تونرهای اطراف دستگاه نشدین، میتونین از ایزوپروپانول هایی که تو بازار موجود هستن استفاده کنین.

غلطک
دومین بخش مهم در تمیز کردن و سرویس دستگاه کپی ریکو و سایر برندها، غلطک هست. اگه دیدین این قطعه تمیز نمیشه، باید تعویضش کنین. برای این که ناچار به تعویض این قطعه نشین، بهتره غلطک رو به صورت تمیز کنین. برای انجام این کار، باید درب دستگاه رو باز و غلطک رو انتخاب کنین.

بعد نوار Mylar رو پیدا کنین. نوار میلار یا میلر معمولا از پلاستیک یا لاستیک ساخته شده و شبیه یه تیغه هست. غلطک به طور کلی به کارتریج تونر وصل شده، بنابراین قبل از پاک کردن غلطک باید کارتریج رو بردارین.

ذوب کننده یا fuser
ذوب کننده هم یکی از بخش های مهمه که تو روند سرویس و تمیز کردن دستگاه کپی مورد توجه قرار داره. این قطعه تونر رو ذوب میکنه تا روی برگه بچسبه. بنابراین باید درست کار کنه تا تونر به خوبی روی کاغذ پخش بشه.

این قطعه معمولا غلطک های فلزی کوچیکیه و با توجه به دفترچه راهنما، میتونین محل قرار گیری ذوب کننده رو پیدا کنین. برای تمیز کردن Fuser، نیاز به روغن سیلیکون و یه پارچه نرم دارین. کاری که باید انجام بدین اینه که پارچه رو با روغن بشورین و بعد، ذوب کننده رو تمیز کنین تا درست کار کنه.

صفحه نمایش
تمیز کردن و سرویس دستگاه کپی ریکو ، شامل صفحه نمایش این دستگاه هم میشه. میتونین این بخش رو با استفاده از پاک کننده های شیشه تمیز کنین. کیت های تمیز کننده ای هم توی بازار وجود دارن که میشه باهاشون نمایشگر پنل دستگاه فتوکپی رو تمیز کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و از خدمات ما و متخصصین ما برخوردار شوید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *